رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

در آمدزایی ۱۰۰ میلیاردی با احیای طرح جامع شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) /تکمیل فاز نخست تا ۲ سال آینده

11:07 - 27 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۶۹۰۳
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
معاونت توسعه زیرساخت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)گفت: فاز نخست طرح جامع شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) یک منطقه ۲۴۰ هکتاری است تا با احیای زیرساخت ها، این مناطق را به شرکت‌های متقاضی که در منطقه آزاد تحویل دهیم که پیش‌بینی می‌شود در سال‌های ابتدایی حدود ۱۰۰ میلیارد از این بخش درآمدزایی داشته باشیم.

آذر موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص طرح جامع شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: طرح جامع شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) یک منطقه ۱۵۰۰ هکتاری مخصوص به منطقه آزاد شهری است که در حال حاضر مشغول به آماده سازی ۲۴۰ هکتار از آن هستیم تا بتوانیم زیرساخت‌های آن را تکمیل و پس از آن این مناطق را به شرکت‌های متقاضی که در منطقه آزاد ثبت شده اند تحویل دهیم.
 
وی افزود: در حال حاضر پیمانکاری را برای فعالیت‌های زیرساختی طی یک فراخوان عمومی و مناقصه انتخاب کردیم که امیدواریم در یکی دو هفته آینده کلنگ زنی آن آغاز شود.

معاونت توسعه زیرساخت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه دوره قرارداد با شرکت پیمانکار ۲۴ ماهه است، بیان کرد: امیدواریم ظرف مدت ۲۴ ماه آینده به مرحله ثبت شرکت‌ها در این منطقه برسیم.
 
موحدی تصریح کرد: به محض آنکه زیرساخت‌های این منطقه آماده شود شرکت‌ها می‌توانند در این منطقه مستقر شوند، به خصوص آنکه در ۲۴۰ هکتار ساختمان گمرک، انبار رو بسته و انبار رو باز اجرا خواهد شد که با تکمیل آن سایر شرکت‌ها جاگیری می‌شوند که پیش‌بینی می‌شود سال اول و دوم حدود ۱۰۰ میلیارد از این بخش درآمدزایی داشته باشیم.
 
معاونت توسعه زیرساخت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: تاکنون ارزش ریالی سرمایه‌گذاری با پیمانکاران مشخص نشده و تاکنون تنها یک پیمانکار برای انجام اقدامات زیرساختی در حال فعالیت است و فعالیت سایر حوزه‌ها و شرکت‌ها در مدت زمان ۲۴ ماه آینده مشخص می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *